7 iunie 2012

Ce nu mi-a plăcut în campania electorală

Campania electorală pentru alegerile locale este pe sfârșite, dar nu vreau să fac o analiză a acesteia. Acest lucru poate fi făcut după data de 10 iunie 2012. În fiecare campanie electorală la care am luat parte au fost lucruri care nu mi-au plăcut și cu care nu am fost de acord. Acum, acestea s-au înmulțit și de multe ori s-au acutizat. Așadar, iată o parte din ceea ce nu mi-a plăcut:
  • violența între competitorii politici. De multe ori luptele politice din timpul campaniei electorale au dus la apariția unor acte de violență. De data aceasta, în județul Alba violența a fost folosită mai des decât în alegerile trecute. Amintesc doar de cazurile din Jidvei, Valea Lungă și Ceru Băcăinți unde reprezentanți ai PDL și-au lovit adversarii
  • folosirea instituțiilor publice în campanie. Din păcate prea multe instituții ale statului au fost implicate în această campanie electorală. Poate cele mai evidente exemple sunt cele de la Poșta Română și de la Direcția Silvica. Poștașii din Alba au avut sarcină să împartă pliante cu candidații PDL. Au avut chiar și target fixat, fiecare poștaș trebuind să împartă sute de astfel de pliant. Unii angajați ai Direcției Silvice au făcut campanie fără nicio jenă pentru câțiva primari PDL. Nu asta ar fi marea problemă ci faptul că s-au folosit de autoritatea dată de instituție. Astfel, au fost cazuri în care acești oameni amenințau cetățenii că nu vor mai primi lemn dacă nu votează cu candidații PDL.
  • distrugerea materialelor electorale. Nici această metodă nu este o noutate. Deja știm că în câteva localități afișele sau bannerele sunt distruse sistematic. Îmi vin repede în minte Sântimbrul și Ighiul. Dar a apărut mai nou și Doștatul. Chestia asta o înțeleg foarte greu. Nu pricep cât de satisfăcut poate să fie un om normal de ruperea afișelor adversarilor politici!
  • încercarea de a minți propriul electorat. Pentru că asta a încercat să facă PDL în această campanie electorală. Candidații lor s-au ascuns după tot felul de culori care nu au nimic în comun cu portocaliul cu care se mândreau în urmă cu câțiva ani. Sigla PDL au făcut-o mică de tot pe multe materiale sau chiar nu au folosit-o. Dacă în 2008 am auzit în toate localitățile sloganul "Votați oamenii președintelui Băsescu", de data aceasta aceeași oameni se comportau de parcă nu au auzit niciodată numele Băsescu. Unii se vor întreba de ce nu mi-a plăcut acest lucru? Pentru că ceea ce a făcut PDL în această campanie dă o palmă politicii. Toate partidele, inclusiv PNL, au trecut prin perioade grele când nu se aflau în grațiile electoratului dar niciunul nu a renunțat la culorile și siglele tradiționale, nimeni nu a încercat să-și prostească propriul electorat.
Poate că lucrul care m-a deranjat cel mai mult a fost încercarea penibilă de a distrage atenția de la adevăratele probleme ale județului și ale orașelor, inclusiv ale municipiului Alba Iulia. Am văzut oameni inteligenți, reprezentând o așa zisă societate civilă, care încercau să ne convingă că avem conducători foarte buni pentru că au asfaltat străzi, le-au iluminat sau au introdus apă și canalizare, lucruri foarte binevenite dar normale, ținând cont că acestea sunt scrise în fișa postului la acești conducători. Din păcate, acești oameni uită să ne spună și că suntem fruntași la șomaj, că fiecare are în familie un șomer, sau măcar unul dintre prieteni nu are loc de muncă. Degeaba călcăm pe dale când ieșim în fața blocului dacă nu putem să avem un trai cât de cât decent.

54 de comentarii:

  1. in campaniile electorale toti promit multe si nu fac nimic daca sunt alesi

    RăspundețiȘtergere
  2. Totul cu doar cateva saptamani inainte de alegeri ca altfel nu se agita pentru nimic...

    RăspundețiȘtergere
  3. Inainte de criza guvernul Tariceanu a efectuat majorari la salarii, pensii, etc. si li s-a reprosat in loc sa-i multumeasca de catre guvernul boc fiindca a avut de unde sa taie, de altfel si fara majorari tot taia din bani deoarece altceva nu erau in stare sa faca. In schimb, cu toate astea, e mare satisfactie printre iubitorii PDL carora le-au scos ochii cu trotuare pavelate, asfaltari de proasta calitate, fantani, distrugere de parcuri prin taieri de copaci si amenajarea inutila a altora noi si multe alte aiureli probabil din banii acestia luati cu japca. Daca nu sunt orbi si-au pierdut mintile.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca o sa ajungem sa ne uram unii pe altii..

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie mi se pare o prea mare bataie de cap

    RăspundețiȘtergere
  6. dar trebuie sa nu cautam defectele pana nu ducem la bun sfarsit ce ne propunem!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mie nu mi place ca sunt sunata si primesc diverse mesaje...votati pe nu stiu cine..ma enerveaza lucrurile astea!:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Incredere intr-un viitor mai bun nu am ...

    RăspundețiȘtergere
  9. Dar totusi cata incredere sa mai aveam ?? :|

    RăspundețiȘtergere
  10. nu imi place ca se promit multe si se fac putine sau deloc plus ca primesc telefoane sa aleg pe cine vor ei

    RăspundețiȘtergere
  11. Am ajuns la stadiul de indiferenta deja..

    RăspundețiȘtergere
  12. Folosirea instituțiilor publice în campanie asta un lucru total nepotrivit...

    RăspundețiȘtergere
  13. Ne am saturat de ei efectiv..eu una sincer mi e pana peste cap de ei...dar oamenii din pacate pot fii cumparati usor..

    RăspundețiȘtergere
  14. eu chiar nu inteleg de ce acesti politicieni recurg la aceste lucruri?ce au de castigat?

    RăspundețiȘtergere
  15. @ ferestre..ceva tot au de castigat ca doar nu fac ei asa de nebuni:)

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu ne plac multe..dar nici nu schimbam ceva..

    RăspundețiȘtergere
  17. Pentru mine campania electorala = promisiuni

    RăspundețiȘtergere
  18. ca sunt numai oameni mincinosi si falsi care isi vad doar interesul

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu mi plac niciodata campaniile electorale..mi par doar un examen pentru care inveti cu cateva zile inainte il dai.il iei sau il pici.si apoi uiti de el!:)

    RăspundețiȘtergere
  20. Nu cred ca exista minciuni pe masura celor spuse in campania electorala..:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu stiu cum se face dar toti au aceleasi fraze knd vine campania electorala :)) zici k invata toti dintr'o carte ce sa spuna :))

    RăspundețiȘtergere
  22. ce nu suport eu kmpaniile electorale...numai minciuni si asa mai departe

    RăspundețiȘtergere
  23. manipularea si minciunile pe care le-am auzit si le-am vazut pe afise in tot orasul

    RăspundețiȘtergere
  24. Cu totii suntem de acord ca politica din ziua de azi=furt minciuna,manipulare..

    RăspundețiȘtergere
  25. Cam nimik .. Toti fura, toti mint, toti incearca prin orice mijloace sa manipuleze.. E de necrezut unde a ajuns tara noastra..

    RăspundețiȘtergere
  26. Eu nu mai suport deloc campaniile electorale..o adunatura de mincinosi care "ne vand produse" si ieftine pe de o parte si de o extrem de proasta calitate pe de alta..

    RăspundețiȘtergere
  27. nu suport politica si oamenii din ea

    RăspundețiȘtergere
  28. Mie nu mi a placut campania deloc ...mi se pare un fel "ieftin" de a cumpara oamenii!:)

    RăspundețiȘtergere
  29. nu imi place politica in general si ma enervez si mai rau cand vad cata minciuna exista in oamenii care fac parte din ea

    RăspundețiȘtergere
  30. Campaniile electorale sunt precum reducerile...se vand haine ietine si de proasta calitate!:)

    RăspundețiȘtergere
  31. Ne'am cam saturat cu totii de atata politica, atata falsitate, atatea minciuni s.a.m.d. :)

    RăspundețiȘtergere
  32. am alergie la politica nu o suport si prefer sa nu imi dau cu parerea in legatura cu asta

    RăspundețiȘtergere
  33. Ha ha !! Buna intrebare :)) Nimik, ce sa ne placa? De parca ar fi ceva de placut in toata asta...

    RăspundețiȘtergere
  34. Din punctul meu de vedere aspectele mentionate mai sus vor exista mereu, pentru ca noi n-am facut niciodata politica intr-un mod civilizat!

    RăspundețiȘtergere
  35. mie una nu-mi place politica pentru ca am vazut atatea si atatea si m-am saturat de ele mai ceva ca de merele acre

    RăspundețiȘtergere
  36. politica ne-a adus unde suntem acum chiar nu vreau sa aud de asa ceva

    RăspundețiȘtergere
  37. Indiferent ca vrem sau nu trebuie sa avem si o politica..:)

    RăspundețiȘtergere
  38. Cum spuneam, nu imi plac campaniile electorale tocmai pt faptul ca cei care participa manipuleaza prin orice mijloace lumea, insa dupa ce ajung la putere, uita de tot..

    RăspundețiȘtergere
  39. Fiecare campanie electorala e cu bune si rele!

    RăspundețiȘtergere
  40. deoarece mie nu-mi plac aceste campanii electorale nu am sa comentez mai nimic

    RăspundețiȘtergere
  41. la fiecare campanie electorala fiecare incearca sa para ce nu e

    RăspundețiȘtergere
  42. mie nu mi-a placut mai nimic pentru ca toti au incercat sa ne cumpere,cu umbrele,breloc si asa mai departe...oare de aceste lucruri aveam noi nevoie ca sa-i votam?

    RăspundețiȘtergere
  43. Nimic nu imi place la campania electorala, incepand cu ideea ca banii nostri sunt folositi pentru a ne inconjura de minciuni. As vrea ca banii mei sa aiba alta destinatie. Refuz sa platesc pentru a fi mintit!

    RăspundețiȘtergere