20 mai 2012

Atanasiu vs Dumitrel - viziunea privind investițiile

Am primit aseară în poștă un pliant cu oferta electorală a actualului președinte al Consiliului Județean Alba, PDL-istul Ion Dumitrel. Acest lucru nu este ieșit din comun deoarece e normal ca cei care candidează să-și prezinte oferta electorală. Așa, pe scurt, pe fața pliantului Dumitrel se laudă cu ce a realizat iar pe verso ne arată ce vrea să facă în următorii ani. Acum dacă ar fi să analizăm tot ce scrie acolo am râde destul de bine la unele chestii. Dar mie un lucru mi-a atras în mod special atenția și voi încerca să explic de ce.

De aproape patru ani județul Alba se confruntă cu o foarte mare problemă, cea a locurilor de muncă. Suntem pe primul loc în Transilvania la șomaj și printre primele din țară la acest indicator. Nu mai știu de câte ori am spus că cei care conduc momentan județul și municipiul reședință de județ parcă au făcut un zid în fața investitorilor și au scris pe el "Pe aici nu se trece!". Pentru că la noi cei care au venit să investească au fost foarte, foarte puțini. De fapt, au fost destule firme care au avut intenția de a investi, dar tot elanul lor s-a lovit de zidul ridicat de PDL.

Ion Dumitrel, în pliantul de care vorbeam, ne prezintă strategia sa și a PDL privind investițiile: "susținerea oricărui investitor dispus să creeze locuri de muncă în județul Alba". Prima dată am crezut că nu văd bine și am recitit fraza aceasta. Păi ce să înțeleg de aici?! Un singur lucru: că actualul președinte de Consiliu Județean are impresia că investitorii aceștia zboară deasupra României într-un mare stol, se uită în jos iar unii se gândesc ce frumos ar fi să aterizăm în județul Alba. Și după ce aterizează el îi va ajuta, nu știu cum.

Încep să înțeleg de ce nu avem suficiente companii puternice în județul Alba. Pentru că aceste companii nu aterizează pur și simplu undeva. Acestea trebuie atrase prin facilitățile pe care i le oferim, prin negocieri bazate pe oferte concrete și, nu în ultimul rând, pe implicarea personală a celor care conduc. Aceste lucruri nu le-a înțeles Ion Dumitrel pentru că viziunea sa asupra dezvoltării durabile și reale este limitată.

Una dintre marile diferențe între Teodor Atanasiu, candidatul USL pentru președinția CJ Alba și Ion Dumitrel este viziunea. Viziunea lui Dumitrel este cea prezentată mai sus, adică nimic. Viziunea lui Atanasiu și propunerea sa pentru județul Alba este alta, pe care o consider una corectă și care va avea succes. Pe scurt, USL dorește crearea în județ a cinci mari poli de dezvoltare, fiecare asemenea pol având un investitor de anvergură. Fiecare pol va fi gândit integrat cu câte o zonă de dezvoltare socio-economică cu toate componentele necesare: infrastructură, educație, sănătate. Acești poli vor fi motoarele dezvoltării reale a județului.

Între cei doi mai este o mare diferență. Ion Dumitrel, în momentul în care iasă din județ, este un necunoscut nebăgat în seamă de cei care au forța de atrage investiții importante. Atanasiu este omul care înțelege economie, omul care a avut succes în negocierile cu marii investitorii (vezi exemplu Ford), omul care deja a adus investiții în țară și care știe ce uși să deschidă pentru a aduce mari firme. Pe scurt, consider că este omul care poate dărâma zidul ridicat de PDL în jurul județului Alba.

49 de comentarii:

  1. Grozavă comparaţia cu stolul de păsări care zboară pe deasupra judeţului căutând-şi locuri pentru cuiburile în care să se ouă. În zborul lor s-ar putea să se scape pe mustaţa cuiva. Scuze, dar nu m-am putut abţine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cateodata trebuie sa mai facem si haz de necaz, asa ca inteleg chestiunea cu mustata :)

      Ștergere
  2. Nu şti singurul care ai primit acel pliant doar că eu nu ştiu ce scrie în respectivul pliant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu l-am citit ca m-a interesat ce scria acolo. Si nu imi pare rau pt. ca am vazut lipsa de viziune a unui om care chiar ar trebui sa aiba viziune.

      Ștergere
  3. cel mai bine e sa le arunci si sa nu le citesti...

    RăspundețiȘtergere
  4. pentru mine politica e ceva neinteresant...sunt satula de minciunile lor

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu oricum am o parere proasta despre politicieni..iar pliantele astea nu mi se par decat un show off..

    RăspundețiȘtergere
  6. Mi se pare ca nu e foarte corect sa pretindeti ca faceti o analiza obiectiva cand de fapt cautati motive si metode sa va sprijiniti favoritii.

    Una e sa analizam si sa comentam idei si "viziuni", incercand critici constructive fara a tine cont de apartenenta politica a celor care le emit, alta e sa-i ironizam pe ai lor si sa-i prosalavim pe ai nostri.

    Eu de exemplu nu am inteles absolut nimic din acei poli de dezvoltare peste care treceti foarte rapid, fara a (ne) explica exact ce presupun, DE CE sunt varianta castigatoare si cum vor fi ei implementati.
    As putea spune si eu ca acei poli nu se fac batand din palme, sau miscand din nas ca in fimul cu simpatica vrajitoare Samanta.

    In final, Dl. Atanasiu, pe care-l vedeti preferabil altora, nu este pe departe un model de integritate si profesionalism cum pareti a pretinde.
    O simpla cautare pe Google arata ca a fost (pe vremea cand era la putere - banuiesc ca stiti ca mai fost la putere) implicat in o multitudine de scandaluri:

    http://badeadan.blogspot.com/2009/05/micile-secrete-ale-lui-teodor-atanasiu.html

    http://www.realitatea.net/smecheri-de-avas-teodor-atanasiu-presedintele-avas-si-a-angajat-in-subordine-cumnatul-un-prieten-dar-si-pe-partenerul-de-afaceri-al-sotiei-sale_367536.html

    RăspundețiȘtergere
  7. nu toate pliantele merita aruncate,...:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu nu m-am obosit sa-l mai citesc...

    RăspundețiȘtergere
  9. poti descoperii multe daca citesti diverse pliante..asta am descoperit si eu de curand..dar nu tine de politica..

    RăspundețiȘtergere
  10. sunt destul de agasata pe strada de oameni care impart pliante cu mesaje politice, si mi-a ajuns pana in gat! nu ma intereseaza prea mult cine ce candideaza.. si abia astept sa se termine !

    RăspundețiȘtergere
  11. face parte din promovare..sau propaganda mai bine spus...dar devin enervanti de acum:|

    RăspundețiȘtergere
  12. oamenii s au saturat atat de tare de ei..ca nu prea ii mai intereseaza sa citeasca promisiuni facute in aer..

    RăspundețiȘtergere
  13. aceasta e perioada din pacate din 4 in 4 ani:|

    RăspundețiȘtergere
  14. sunt satul de atatea promisiuni si totusi nu vad nimic nou in tara asta

    RăspundețiȘtergere
  15. La cate am primit nici nu m-am obosit sa le citesc minciunile...

    RăspundețiȘtergere
  16. Nici nu mai facem diferenta dintre adevar si minciuna..

    RăspundețiȘtergere
  17. Atat de multi bani se cheltuiesc cu treaba asta :|

    RăspundețiȘtergere
  18. Nici nu le mai citesc..nici nu vreau sa le mai vad.!!:)

    RăspundețiȘtergere
  19. Nici nu ma mai obosesc sa le mai citesc...

    RăspundețiȘtergere
  20. Acum cred ca putem sa ne linistim ca totul s-a terminat

    RăspundețiȘtergere
  21. nu dau importanta pliantelor pentru ca ceea ce scrie pe ele vezi si la televizor

    RăspundețiȘtergere
  22. La ce sa mai citesc? sa citesc minciuni?

    RăspundețiȘtergere
  23. toate aceste pliante au fost ca sa ne pacaleasca,in toate pliantele astea sunt numai minciuni

    RăspundețiȘtergere
  24. Eu zic ca sunt bani aruncati pe fereastra

    RăspundețiȘtergere
  25. Daca au de unde sa realizeze campanii..:) sa realizeze..noi oricum suntem satui de minciunile lor.:)

    RăspundețiȘtergere
  26. pliantele sunt doar de fatada,pacalesc lumea cu niste hartii,breloace,pixuri si asa mai departe ca sa fie votati si pe urma fac mii si mii de chestii ca sa recupereze acei bani

    RăspundețiȘtergere
  27. De multe ori este cutia postala plina

    RăspundețiȘtergere
  28. degeaba le primesc pentru ca nu vreau sa citesc toate aberatiile lor

    RăspundețiȘtergere
  29. cred ca toata lumea s-a saturat de minciuni si etc

    RăspundețiȘtergere
  30. Lui Ion Dumitrel nu viziunea ii lipseste ci realismul.

    RăspundețiȘtergere